Sopimusehdot, tietosuojaselosteet

Verkkokaupan sopimusehdot

Yleiset sopimusehdot

SISÄLLYSLUETTELO

  1. Yleistä
  2. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus
  3. Maksutavat
  4. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus
  5. Takuu
  6. Muut ehdot
  1. Yleistä 

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy:n (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) verkkopalvelun (jäljempänä ”Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä (”Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy, Suorannantie 10 C 13, 06450 Porvoo Y-tunnus 2930753-2.  Asiakaspalvelu osoitteessa https://hypecenter.fi/yhteystiedot/

1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

1.4. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

 

  1. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

2.1. Toimitamme tilauksia HYPE Centeriin noutopalveluna, mutta lahjakortteja lähetämme ympäri Suomea. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset Palvelussa.

2.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.

2.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

2.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat muiden tilauksien osalta.

2.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.

  1. Maksutavat

3.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla tai luottokortilla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.

  1. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus

4.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta Palvelussa jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin. Mikäli tilaus jätetään noutamatta käsitellään tilaus peruutettuna tilauksena. Tilaus on mahdollista peruuttaa myös täyttämällä peruutusilmoitus ja lähettämällä sen asiakaspalvelullemme sähköpostitse osoitteeseen hyvinvoinninpelikentta@gmail.com. Tällöin asiakaspalvelumme huolehtii tilauksen palautumisesta varastolle. Halutessaan perua kaupan tilauksen vastaanottamisen jälkeen Asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa 5.2 kuvatulla tavalla.

4.2. Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Tuotetta ei voi vaihtaa toiseen tuotteeseen palautuksen yhteydessä. Palautus onnistuu HYPE Centeriin sen aukioloaikoina.

Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuote tulee palauttaa takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Säilyttäkää siis tilauksen lähetyspakkaus tai paketoikaa tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulu.

Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisiä tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat ja ohjelmistopaketit. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voida palauttaa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tälläisia tuotteita ovat esimerkiksi asiakkaiden toiveiden mukaan kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu asiakkaiden mittojen mukaan.

Tuote voidaan palauttaa postitse myös HYPE Centerin verkkokaupan asiakaspalautuksena. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 14 vuorokauden kuluessa ja tuote on palautettava tästä 14 vuorokauden kuluessa.

4.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

4.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden toimitusta ei hyvitetä. Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa erikoiskuljetettavien palautuskustannuksina 50 euroa/tuote Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi polkupyörät ja kuntolaitteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.

4.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta.

4.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Tuotteen koon tai värin vaihdon yhteydessä Asiakkaan saamia etukoodeja ei palauteta rahana takaisin vaan niistä toimitetaan Asiakkaalle vastaavan suuruinen etukoodi.

  1. Takuu

5.1. Tuotteen mahdollinen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa.

5.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

5.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

5.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.

 

  1. Muut ehdot

6.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

6.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

6.3 Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin HYPE Centerin asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hyvinvoinninpelikentta@gmail.com tai palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Tietosuojaseloste / Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy, Verkkokauppa

Tietosuojaseloste

Kerromme tässä tietosuojaselosteessa, mitä tietoja keräämme sinulta käyttäessäsi Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy:n Verkkokauppaa ja mihin näitä tietoja käytämme. Käyttämällä palvelua katsomme sinun hyväksyvän tietojesi käsittelyn tämän tietosuojaselosteen mukaisesti.

Rekisterinpitäjä
Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy
Suorannantie 10 C 13
06450 Porvoo
puh. 0400862842

hyvinvoinninpelikentta@gmail.com
Y-tunnus: 2930753-2

Yhteyshenkilö
Janika Martinsalo

Rekisterin nimi
Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy:n Verkkokaupan asiakasrekisteri.

Asiakasrekisterin käyttötarkoitus ja peruste
Keräämme Verkkokaupan asiakkaan antamia henkilötietoja ja asiakkaan Verkkokaupan käyttöä koskevia tietoja henkilörekisteriin. Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n tietosuoja-asetusta, henkilötietolakia, lakia yksityisyyden suojasta televiestinnässä ja teletoiminnan tietoturvasta sekä muuta tietosuojaan liittyvää lainsäädäntöä ja hyvää tietojenkäsittelytapaa.

Käytämme Verkkokaupan asiakkaan henkilötietoja Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy:n ja asiakkaan välisen:

Asiakassuhteen hoitoon ja ylläpitoon.

Tilausten, maksamisen, laskutuksen ja toimitusten hoitamiseen.

Verkkokaupan kampanjoiden ja uutuustuotteiden markkinointiin.

Liiketoimintamme kehittämiseen ja suunnitteluun.

Asiakasrekisterin pitämisen perusteena on Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy:n ja asiakkaan tilauksen perusteella syntynyt sopimussuhde. Asiakassuhteen perusteella Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy:lle syntyy myös oikeutettu etu lähettää asiakkaalle sähköistä suoramarkkinointia.

Asiakasrekisterin tietosisältö

Tallennamme Verkkokaupan asiakkaasta seuraavat tiedot:

Nimi, Osoite, Sähköposti, Puhelinnumero, Yritystiedot ja Y-tunnus, Tilaushistoria
Asiakasryhmä, Asiakasnumero, Asiakastilin luontipäivämäärä, Viimeinen asiakastilin kirjautumispäivämäärä

Asiakasrekisterin säännönmukaiset tietolähteet ja käsittelyn kesto

Saamme Verkkokaupan asiakasta koskevat tiedot asiakkaan suostumuksella häneltä itseltään ja hänen tilauksistaan.

Voimme kerätä, tallettaa ja päivittää tietoja myös muista Hyvinvoinnin Pelikenttä Oy:n henkilörekistereistä.

Käsittelemme henkilötietoja pääsääntöisesti niin kauan kuin se asiakassopimus, jonka hoitamiseksi tarvitsemme tietoja, on voimassa ja tiedot ovat tarpeen tässä tietosuojaselosteessa määriteltyjen käyttötarkoitusten suorittamiseksi.

Sähköpostimarkkinointilistaltamme pääset poistumaan itse jokaisessa lähettämässämme markkinointisähköpostissa olevan poistumislinkin kautta.


Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Olemme varmistaneet, että kaikki rekistereissämme olevia henkilötietoja käsittelevät palveluntarjoajamme noudattavat tietosuojalainsäädäntöä. Käytämme säännönmukaisesti tietojen käsittelijöinä it-järjestelmätoimittajia. Verkkokaupan asiakkaan maksutiedot ovat Klarnan rekisterissä. Tietoja käsitellään EU:n alueella sijaitsevissa tietoturvallisissa palvelinkeskuksissa.


Rekisterin suojauksen periaatteet

Henkilötietojesi turvallinen käsittely on meille tärkeää. Olemme toteuttaneet tarpeelliset tekniset ja hallinnolliset toimenpiteet henkilötietojesi suojaamiseksi.  Säilytämme henkilötietoja sekä sähköisessä muodossa että paperilla.

Tietoja käsittelevät vain henkilöt, jotka tarvitsevat niitä työtehtävissään Verkkokaupan asiakasrekisterin sähköiseen ja paperilla olevaan aineistoon on käyttöoikeus vain niillä rekisterinpitäjän työntekijöillä, jotka tarvitsevat tietoja työtehtävissään. Paperilla oleva aineisto sijaitsee HYPE Centerin toimitiloissa lukitussa tilassa. Sähköisen rekisterin käyttö on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin sekä käyttöoikeuksin.

Rekisteri sijaitsee tietoturvallisessa konesalissa palvelimilla, jonne pääsy asiattomilta on estetty. Palvelinkeskuksissa on huomioitu tietojen saatavuus ja tietoturva ja ne on varustettu asianmukaisilla kulunvalvonta-, videovalvonta-, murtosuojaus- ja palonestolaitteistoilla.


Verkkokaupan asiakkaan oikeudet

Sinulla on seuraavat oikeudet, joiden käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen hyvinvoinninpelikentta@gmail.com

Tarkastusoikeus
Sinulla on oikeus tarkistaa sinusta tallentamamme henkilötiedot. Mikäli havaitset tiedoissasi virheellisyyksiä tai puutteita, voit pyytää meitä korjaamaan tai täydentämään tiedot oikeiksi.

Vastustamisoikeus
Sinulla on oikeus koska tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, mikäli koet, että olemme käsitelleet henkilötietojasi lainvastaisesti tai että meillä ei ole oikeutta käsitellä joitain henkilötietojasi.

Suoramarkkinointikielto
Sähköpostimarkkinointilistaltamme pääset poistumaan itse jokaisessa lähettämässämme markkinointisähköpostissa olevan poistumislinkin kautta.

Poisto-oikeus
Mikäli koet, että joidenkin sinua koskevien tietojen käsittely ei ole tarpeen tehtäviemme kannalta, sinulla on oikeus pyytää meitä poistamaan kyseiset tiedot. Käsittelemme pyyntösi, jonka jälkeen joko poistamme tietosi tai ilmoitamme sinulle perustellun syyn, miksi tietoja ei voida poistaa. Mikäli olet eri mieltä ratkaisustamme, sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle. Sinulla on myös oikeus vaatia, että rajoitamme kiistanalaisten tietojen käsittelyä siksi aikaa, kunnes asia saadaan ratkaistua.

Valitusoikeus
Sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle, jos koet, että henkilötietojasi käsitellessämme rikomme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä (http://www.tietosuoja.fi/).


Evästeet

Verkkokauppa hyödyntää evästeitä eli käyttäjän tietokoneeseen tallennettavia pieniä tekstitiedostoja palvelun istunnon hallitsemisessa, kävijäseurannassa ja palvelun käyttäjäkokemuksen muokkaamisessa. Evästeiden avulla analysoidaan, miten käyttäjä käyttää verkkopalvelua. Evästeiden käyttäjästä tallentamat tiedot sisältävät tunnistetietoja selaimesta, sivuston käytöstä sekä käyttäjän tietokoneen IP-osoitteesta. Käyttäjä voi halutessaan estää evästeiden käytön muuttamalla oman internet-selaimensa asetuksia. Evästeiden käytön estäminen voi kuitenkin vaikuttaa sivuston toimivuuteen.

 

Tarvittaessa voit perehtyä rekisteriimme sekä tietosuojaseloisteisiin

Rekisteri-ja-tietosuojaselosteet

Videovalvonnan rekisteriseloste